Compania Grup Sapte, un jucator important pe piata de BTL si merchandising (n.r-aranjarea produselor la punctul de vanzare pentru a fi cat mai vizibile cumparatorilor), estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri cu 20%, la 7,2 mil. euro, pe fondul deschiderii de noi hipermarketuri.
"Cifra de afaceri a fost anul trecut de sase milioane de euro, iar pentru acest an estimam o crestere cu 20%, datorita atragerii de clienti noi si deschiderii de noi hipermarketuri", spune Florina Mihaescu, agency manager al Grup Sapte.
Actionarii companiei infiintata in 1998 la Cluj sunt Marius Mihaescu si Nicolae Manea, cei doi investitori avand participatii egale de 50%.
In 2008, cresterea pe total grup a fost de 40%, in timp ce pentru servicile de merchandising de 50%. "A fost un boom anul trecut pentru ca foarte multe companii au externalizat serviciile de merchandising si doreau sa fie cat mai vizibile la raft datorita concurentei acerbe de pe piata. Anul acesta bugetele pe care o companie le aloca merchandisingului vor creste cu maximum 5% fata de anul trecut", explica Mihaescu.
Grup Sapte are o cota de piata de 25-30%, potrivit propriilor informatii si lucreaza cu o marja de profit intre 6 si 10%. "Din profitul obtinut am investit in fiecare an cam 15-20%. Incercam o crestere liniara si deci si investitiile noastre au fost liniare", precizeaza Mihaescu.
In portofoliul de clienti ai Grup Sapte se numara companii precum Romtelecom, Glaxosmithkline, Prodlacta, Unilever, Masterfoods, Heineken Romania, Kotanyi Condimente, Henkel Romania, Agrana Romania, Nestle Romania, Coca-Cola HBC sau Alix Avien Cosmetics, pentru care compania ofera fie numai BTL, fie merchandising sau ambele servicii.
Florina Mihaescu sustine ca in continuare exista cerere pe piata pentru servicii de BTL si merchandising, insa din cauza crizei banii vin mai greu din pi