Producatorul de automobile Dacia, detinut de constructorul francez Renault, a mentinut in 2008 o marja de profit net de aproape 6% la nivel global, similara cu cea din anul anterior, si a realizat, potrivit calculelor ZF, 25% din profitul grupului din care face parte.
In functie de cifra de afaceri, Automobile Dacia a reprezentat in 2008, cu vanzari de 2,6 mld. euro, mai putin de 7% din totalul cifrei de afaceri a Renault, care a fost de 37,7 mld. euro. Potrivit rezultatelor financiare prezentate ieri de Renault, grupul a inregistrat in 2008 un profit net de 599 mil. euro, mai mic cu aproape 80% fata de rezultatul de 2,7 mld. euro din 2007.
"Logan este un program independent. Profitabilitatea a fost anul trecut foarte aproape de tinta pe care ne-am propus-o, de 6%. Din aceasta cauza vedem in programul Logan o oaza de liniste si credem ca va depasi bine criza", a declarat Patrick Pelata, directorul operational al Renault.
Odata cu anuntarea rezultatelor, reprezentantii Renault au declarat ca preturile gamei actuale a Dacia nu vor fi reduse. "Sandero este un exemplu pe piata din Germania, unde competitorii cu modele de clasa mica au fost nevoiti sa reduca drastic preturile pentru a-i putea face concurenta. Avand in vedere aceste aspecte, am decis, impreuna cu filialele noastre sa nu scadem preturile gamei Logan", a adaugat Pelata.
Sandero, modelul in doua volume din gama Dacia Logan, a acumulat in doar sase luni 15% din vanzarile Dacia, ajungand la aproape 39.000 de unitati. Dintre acestea, 30.000 au fost exportate. In 2008 vanzarile internationale ale Dacia au crescut cu 12,1%, la 258.472 de unitati, Franta fiind cea mai mare tara de export cu mai mult de 43.000 de unitati. In acelasi timp vanzarile pe plan local s-au redus cu 16,7%, la 84.709 masini.
Reprezentantii Renault au precizat ca cererea la export va continua sa se aprecieze pent