Noul şef al Kanal D crede că telespectatorii români ştiu ce vor de la posturile TV. După ce a lucrat pe pieţele media din Croaţia şi Bulgaria, managerul s-a hotărât să revină în România. Noua sa jucărie este Kanal D, al treilea post în mediul urban. Adevărul: Aţi condus timp de şase ani televiziuni din Bulgaria şi Croaţia. De ce v-aţi întors în România?
Pavel Stancev: La început am avut unele dubii, m-am întrebat „de ce aici?”. Însă România este o piaţă mare, care iubeşte şi consumă media. Este o piaţă unde am construit foarte multe, unde am mulţi prieteni. Mă simt acasă aici. Am primit o ofertă interesantă din partea conducerii grupului Dogan. Aici am toate condiţiile pentru a evolua.
Cu ce posturi de televiziune concurează Kanal D?
În segmente diferite ale zilei avem concurenţi diferiţi pentru că audienţă variază. Programele se schimbă. Dar competiţie este reprezentată de celelalte posturi naţionale: Antena 1, Pro TV, Acasă. Scopul nostru este să devenim un bun „număr 3”.
Cum credeţi că va fi afectată industria media din România de criza financiară? Dar Kanal D?
România va fi mai puţin afectată de criza economică pentru că încă nu este o piaţă emergentă. Însă, în general, pieţele media care sunt în dezvoltare vor fi mai ferite de problemele financiare globale. Criza este ca o furtună în pădure: cei mai puternici copaci rezistă. Nu o să fie uşor să facem faţă, dar în ianuarie Kanal D a avut poziţia a treia la nivel naţional şi a patra la nivel urban.
Ce părere aveţi despre proprietarii trusturilor de presă din România, aşa nu miţii moguli?
Există moguli în orice ţară. Şi Silvio Berlusconi poate fi considerat mogul. Dezvoltarea pieţei de medie naşte în general moguli, pentru că există o tendinţă de concentrare a tuturor resurselor. Însă, în România nu e