În Japonia, discuţia despre grupa sanguină a unei persoane este mai mult decât o simplă conversaţie. Ea poate fi chiar un preambul pentru o întâlnire sentimentală sau pentru un interviu de angajare.
În 2008, patru dintre cele mai bine vândute cărţi din Ţara Soarelui Răsare vorbeau despre influenţa grupei sanguine asupra personalităţii. Potrivit celui mai mare distribuitor de cărţi din Japonia, firma Tohan Co, seria de lucrări consacrate celor patru grupe de sânge - B, O, A şi AB - a fost vândută în peste cinci milioane de exemplare. Taku Kabeya, unul dintre reprezentanţii editurii Bungeisha, care a publicat lucrarea, este de părere că interesul pentru acest punct de vedere poate fi explicat prin faptul că volumele au reuşit să confirme fiecăruia părerea despre sine. „Cititorii descoperă definiţia grupei lor sanguine şi se recunosc în descrierea făcută“, a explicat Kabeya.
Potrivit acestor lucrări, cei care au grupa de sânge A sunt perfecţionişti sensibili, dar foarte temători. Cei care au grupa sanguină B sunt veseli, însă excentrici şi egoişti. Persoanele care au grupa de sânge O sunt curioase şi generoase, dar foarte încăpăţânate, în timp ce oamenii cu rara grupă sanguină AB au o personalitate de artist, în schimb, sunt imprevizibili şi secretoşi.
Este adevărat că astfel de catalogări ar putea fi interpretate ca un fel de „horoscop sanguin“, însă publicului nu prea îi pasă.
Grupa de sânge, „exploatată“ în toate domeniile
În prezent, caracteristicile fiecărei grupe sanguine au fost incluse într-un joc Nintendo DS, care se comercializează în marile magazine din Tokyo. În plus, în supermarketuri se vând şi truse complete de accesorii pentru femei, adaptate, bineînţeles, nevoilor generate de grupa sanguină. Mai mult decât atât, un post de televiziune difuzează un serial de comedie în care personajele principale feminine îşi c