Echipajul avionului prabusit joi in Statele Unite constatase o acumulare de gheata pe aripile aparatului cu foarte putin timp inainte de producerea accidentului soldat cu moartea a 50 de persoane, au anuntat anchetatorii, citati de Associated Press.
Avionul de linie Bombardier Dash 9 Q400 urma sa aterizeze la Buffalo, in nord-estul statului New York, insa a lovit o casa din localitatea Clarence Center, la doar zece kilometri de pista.
Datele din cutia neagra arata ca, in momentul in care avionul coborase la 3300 metri, echipajul descoperise "o importanta acumulare de gheata pe aripi si pe parbriz", asa cum a declarat Steve Chealander, purtatorul de cuvant al National Transportation Safety Board. A doua cutie neagra, care inregistreaza parametrii de zbor, arata ca pilotii au actionat sistemul de degivrare. Totusi, nu s-a demonstrat ca sistemul a functionat.
Din datele recuperate din cutiile negre, se mai arata ca pilotul a scos trenul de aterizare cu un minut inainte de incheierea inregistrarii datelor de zbor, iar 20 de secunde mai tarziu a demarat manevrele de franare pentru aterizare. Avionul s-a dezechilibrat in acel moment, a inceput sa se dezechilibreze, iar pilotul nu a mai reusit sa impiedice prabusirea.
Anchetatorii nu au dat deocamdata un verdict final privind cauzele exacte ale prabusirii. Echipajul avionului prabusit joi in Statele Unite constatase o acumulare de gheata pe aripile aparatului cu foarte putin timp inainte de producerea accidentului soldat cu moartea a 50 de persoane, au anuntat anchetatorii, citati de Associated Press.
Avionul de linie Bombardier Dash 9 Q400 urma sa aterizeze la Buffalo, in nord-estul statului New York, insa a lovit o casa din localitatea Clarence Center, la doar zece kilometri de pista.
Datele din cutia neagra arata ca, in momentul in care avionul coborase la 3300 metri,