Filmul lui Adrian Sitaru, în care Maria Dinulescu are rolul unei prostituate, rulează la cinema din acest weekend.
O banală zi de duminică a unui cuplu mai degrabă obosit e fundalul pe care prinde viaţă „Pescuit sportiv“, filmul de debut al lui Adrian Sitaru. Pe Mihai (Adrian Titieni), profesor de matematică la un liceu, îl revoltă compromisurile pe care i le cere directoarea la final de an, pe Miha (Ioana Flora) o frământă relaţia lor. În drum spre picnic, cuplul accidentează, aparent din întâmplare, o prostituată (Maria Dinulescu) aflată la marginea unei păduri.
Trei personaje şi un decor
Aşa intră în viaţa lor Ana-Violeta. Volubilă, seducătoare şi, tot aparent, inofensivă. Urmează un joc foarte interesant: manipulând extrem de abil frustrările şi secretele pe care bănuieşte că le ascund cei doi amanţi, prostituata se insinuează în viaţa lor, ca să dispară la fel de bizar şi de brusc cum a apărut. Experimentul lui Sitaru le reuşeşte câtorva cineaşti: când ai doar trei personaje şi un singur decor - malul unui lac de la marginea Bucureştiului - întregul film stă pe umerii actorilor şi, mai ales, al dialogului, care trebuie să fie impecabil. Maniera de filmare în stil Dogma - camera subiectivă, din perspectiva personajelor - poate fi obositoare pentru spectator, dar în filmul lui Sitaru nu face decât să amplifice senzaţia de pericol iminent, de acel „ceva“ care pândeşte la următoarea scenă. Ceea ce te ţine în priză până la final.
Remarcat de francezi
„E un film ieftin, studenţesc. L-am făcut cu bani de la prieteni, am împrumutat atunci vreo 400 de euro“, a spus Adrian Sitaru, care a început lucrul prin 2005, convocând câţiva actori care au acceptat să joace de dragul artei. După trei săptămâni de repetiţii, în 10 zile, cu o cameră digitală şi o echipă extrem de restrânsă, filmul a fost gata. Au urmat vreo