Magazinele de tip militar vând haine şi uniforme pentru pasionaţii de modă şi pentru cei care merg la pescuit, vânătoare sau urcă pe munte.
Deşi patronii unor astfel de magazine susţin că nu sunt afectaţi de criză pentru că au o clientelă formată, mereu în căutare de noi produse sau accesorii, aceştia recunosc că hainele pe care le vând sunt folosite în special pentru activităţi recreative. Ei le recomandă pentru munte, pentru că sunt confortabile şi impermeabile şi laudă bocancii cu tehnologie specială, care au protecţie sporită pentru picioare şi care pot fi folosiţi şi pe post de clăpari.
Militarii care trec pragul unor astfel de magazine sunt puţini la număr, pentru că au uniforme standard, iar atunci când vin caută şosete şi bocanci.
Criza face armata
La „Military Shop“, de pe Şoseaua Ştefan cel Mare, un soldat de dimensiunea unui copil, cu faţă lungă, zâmbăreaţă şi un manechin îmbrăcat în camuflaj te poftesc să intri în prăvălia „army“, dichisită cu produse de tot felul, importate din Germania, SUA, Italia sau Franţa. Clienţii fideli primesc şi cafea.
Magazinul este plin, iar vânzătoarea oferă informaţii posibililor cumpărători şi le dă şi sfaturi. Vorbeşte repede, convingător şi cu pasiune. Nicoleta Petrescu este Store Manager şi spune că a probat majoritatea produselor pe care le vinde, în special la munte.
Magazin cu specific bărbătesc
Faţa vânzătoarei se luminează şi zâmbeşte brusc când în magazin intră un bărbat îmbrăcat cu o canadiană tip army, de culoare verde-muştar şi cu un rucsac de o culoare asemănătoare în spate. „Geaca este cumpărată de aici“, spune aceasta.
Bogdan Poenaru are 35 de ani şi este din Craiova: „De câte ori vin în Bucureşti, trec pe la acest magazin. Cred că este cu specific bărbătesc. Îmi plac ceasurile şi bocancii care pot fi fol