În lumea dinozaurilor, răpitorii sunt denumiţi şi raptori. În lumea pe patru roţi, duelul între răpitoare cere puteri din ce în ce mai mari, iar apetitul pentru „raptorii” şoselelor revine. Nimic nou sub soare! Şi în urmă cu 60 de ani, înaintea ultimei crize financiare, motoarele atinseseră apogeul cilindreelor uriaşe. Isotta Fraschini, Tipo D, cu al său motor de 17.2 litri, sau Bugatti Royale, cu un motor similar, erau vedetele epocii.
Dacă în anii 20-30, motoarele cu puteri de 100 CP reprezentau un adevărat lux şi o culme a avansului tehnologic, astăzi lupta se dă între „monştrii” mecanici cu puteri ce depăşesc 500CP.
Aston Martin V12 Vantage
Se pare că „vrăjitorii” din comitatul Warwickshire bat fierul cât e cald, bazându-se pe atracţia publicului pentru formele apetisantului Aston Martin. Aşa că, dacă formă e, de ce n-ar fi şi ceva mai multă putere? Zis şi făcut: “Let it be power!”, au zis englezii. Şi a fost putere! Bazat pe actualul V8 Vantage, Aston Martin a mai meşterit şi un V12, programat să rupă gura salonului auto de la Geneva, din luna martie.
Şi ca să rupă, nu glumă, V12-le din Albion are o capacitate de 6.0 litri, aspirat natural, scoate 510 CP şi are un cuplu de 570 Nm. Scăpat din laţ, bolidul ajunge la 100km/h în doar 4,2 secunde şi nu se mai temperează decât după ce dă tot ce poate, adică o viteză maximă de 305 km/h, potrivit oficialilor. Şi ca să nu zică lumea că departamentul de design şomează la Aston Martin, faţă de fratele mai mic, - V8 Vantage, versiunea cu motor V12 are un look uşor, foarte uşor modificat, atât cât să capete aerul unui adevărat raptor.
O nouă bară frontală, cu un spoiler mai coborât, praguri modificate şi o capotă ventilată. De asemenea, spoilerul posterior e mărit, iar eşapamentul este dublu. Jantele de 19 inchi, cu zece spiţe şi cauciucuri Pirelli P Zer