• Anul trecut, doar CET Iasi SA a fost chemata in instanta de doua asociatii de proprietari, insa a castigat ambele procese
In ciuda faptului ca au ramas fara caldura din cauza vecinilor restantieri, ca platesc pierderile de apa sau ca isi strica masinile din cauza gropilor ramase neacoperite dupa lucrarile care au vizat schimbarea unor conducte, cei mai multi ieseni prefera sa suporte calvarul impus de regii.
Cel putin asa reiese din numarul scazut al proceselor intentate de beneficiarii serviciilor furnizate de regiile locale. De departe, Centrala Electrica de Termoficare (CET) este unitatea cea mai contestata prin prisma calitatii serviciilor. Facturile exorbitante la incalzire si retinerea cu forta a consumatorilor, prin impunerea unor conditii absurde la debransare, sunt principale teme care se regasesc in reclamatiile adresate atat unitatii, cat si institutiilor ce au ca scop de activitate apararea drepturilor consumatorilor. Cu toate acestea, in 2008 spre exemplu,CET Iasi SAa fost actionata in judecata doar de doua ori si pentru cu totul alte motive. "O asociatie de proprietari din Nicolina, careia ii fusese sistata furnizarea apei calde din cauza datoriilor, a cerut in instanta reluarea acestui serviciu. O alta, din Soseaua Nationala, a intentat proces pentru stergerea penalitatilor acumulate pentru neplata restantelor. In ambele cazuri, magistratii au respins respectivele solicitari", a declarat Neculai Parasca, purtatorul de cuvant al CET Iasi SA. Evident, altfel stau lucrurile atunci cand este vorba de recuperarea datoriilor iesenilor rau-platnici catre furnizorul de agent termic. "Avem peste 1.000 de dosare in lucru in acest moment care vizeaza recuperarea datoriilor de la rau-platnici. Astfel, 378 de dosare de executare silita vizeaza asociatiile de locatari, in alte 130 de cazuri ne-am indreptat impotriva persoanelor fizice