Operatorii aerieni prezenti pe piata locala au anuntat pana in prezent introducerea a peste 25 de curse in acest an, dintre care peste 60% vor fi plecari din provincie.
Clujul, Timisoara, Bacaul, Iasiul sau Aradul au atras in acest an interesul operatorilor aerieni care au decis sa introduca zboruri din Romania, in pofida crizei internationale care a afectat intreaga industrie aeriana si s-a facut simtita inclusiv la nivel local.
Orasele din Italia si Spania raman in topul destinatiilor operatorilor aerieni, aceste tari atragand pana in prezent cei mai multi romani. Aceasta tendinta e vizibila deja pe aeroporturile din Capitala, de pe aeroportul Henri Coanda din Otopeni plecand 12% dintre aeronave catre cele doua tari latine, iar de pe aeroportul Baneasa 70% din curse avand aceasta destinatie.
Situatia se repeta si in cazul aeroporturilor din provincie, de pe care companiile aeriene zboara sau incep sa zboare tot catre orase din Spania si Italia.
Cele mai multe curse din acest an vor fi introduse de companiile low-cost, atat Blue Air, cat si Wizz Air, care ocupa primele doua locuri pe piata locala dupa numarul de pasageri transportati anul trecut avand in plan pana in prezent circa zece rute fiecare. In timp ce Blue Air se va concentra pe Bucuresti, Bacau si Arad, Wizz Air ataca partea de vest a tarii pe la Timisoara si Cluj, avand in acelasi timp in program si noi zboruri din Capitala.
La Timisoara, Wizz Air si-a stabilit cea de-a treia baza operationala din Romania, de pe aeroportul din Banat operand zboruri si alte companii precum Carpatair (care are si hub-ul operational la Timisoara), TAROM, Malev sau Austrian Airlines. Carpatair ar putea introduce de asemenea noi zboruri de la Timisoara in 2009, insa pana in prezent operatorul nu si-a anuntat programul pentru sezonul de vara.
Totodata, Blue Air a concesionat de curand a