Numerele devin mai mult decat simple cifre atunci cand capata conotatii ce pot influenta cu usurinta comportamente sau pot schimba mentalitati, mai ales daca sunt legate de afaceri.
Daca ati intreba un antreprenor care sunt factorii determinanti cu impact direct asupra performantelor si activitatilor unui business, teama de ziua de vineri, 13, numita in limbajul medical american paraskevidekatriaphobics, probabil ca nu s-ar regasi pe lista.
Potrivit unui studiu citat de revista Entrepreneur, 9% dintre americani au aceasta boala, mai mult, cercetarile efectuate releva ca din cauza acestei zile din calendar se pierd intre 800 si 900 milioane de dolari.
Astfel, exista sanse ca majoritatea persoanelor sa fie influentate intr-un mod superstitios in activitatea profesionala pe care o au, fie ca vorbim de un costum norocos purtat la un interviu important sau de ceea ce “spune” horoscopul in ziua in care au o intalnire de afaceri importanta.
Poate ca aceste lucruri par irationale insa, conform lui Stuart Vyse, profesor de psihologie al unui colegiu din Connecticut, aceste actiuni/superstitii sunt de inteles, mai ales in vremuri de incertitudine economica.
“In lumea de business, exista un sentiment acut de nesiguranta si incertitudine, fapt care ii determina pe oamenii de afaceri sa caute solutii pentru a castiga controlul asupra unor evenimente desfasurate, chiar daca, in final, acestia nu pot schimba situatia cu nimic”, spune profesorul.
“Ceea ce porti intr-o anume zi, cafeaua pe care o bei de dimineata-acestea sunt tipuri de lucruri care nu pot afecta venitul companiei tale la finalul unei zile, dar, cu toate acestea, foarte multe persoane isi pun credinta in astfel de superstitii pentru a fi sigure ca au facut tot ce le statea in putinta ca sa pastreze afacerea in siguranta", adauga Vyse.
Desi Vyse nu este adeptul comportamentulu