Antibiotice Iasi, al treilea producator de medicamente de pe piata locala, estimeaza ca va inregistra o crestere de 10% a cifrei de afaceri si de 15% a profitului brut anul acesta, dupa ce in 2008, a raportat scaderi ale principalilor indicatori.
O crestere de 10% a cifrei de afaceri ar duce afacerile companiei la 237,4 mil. lei (59 mil. euro). "In primul rand vom fi mult mai focusati pe activitatea de marketing si vanzari, in special pe ariile cardiovascular si antiinfectioase, pe care vom lansa noi produse. De asemenea, am dezvoltat echipa de marketing si vanzari pe aceste zone", a spus pentru ZF Coca Cascaval, directorul general al Antibiotice Iasi.
Anul trecut, producatorul iesean a inregistrat o cifra de afaceri de 215,8 mil. lei (58,64 mil. euro), in scadere cu 6% comparativ cu nivelul de 229,4 mil. lei (68,7 mil. euro) din 2007. Profitul net a fost de 10,17 mil. lei (2,76 mil. euro), in scadere cu 68,6% comparativ cu 2007. "A existat un cumul de factori care au afectat rezultatele noastre. In primul rand a fost inghetarea pe tot parcursul anului 2008 a pretului la medicamente, in conditiile in care bugetul nostru a fost construit pe o ajustare trimestriala. In al doilea rand am fost afectati de trecerea la prescriptia pe brand din aprilie", a mai spus Coca Cascaval.
La 1 februarie anul acesta, Antibiotice si-a ajustat pretul la jumatate din cele 140 de produse din portofoliu la un curs de 4 lei pentru un euro, ceea ce a reprezentat o crestere medie de 18-20% a pretului. Anul trecut, preturile medicamentelor din portofoliul producatorului au fost inghetate la un curs de 3,3298. Coca Cascaval spune insa ca aceasta crestere de pret va avea un impact mai mic in cifra de afaceri, de 8-9%.
Anul trecut, Antibiotice si-a schimbat strategia atat in ceea ce priveste exporturile, care au ajuns la 12% din cifra de afaceri (26 mil. lei - 7,1 mil. e