Orange, cel mai mare jucator de pe piata locala de telefonie mobila, si-a dublat anul trecut baza de utilizatori de smartphone-uri si abonamente speciale Blackberry, iar estimarile pentru anul curent indica in continuare o crestere, in ciuda "atmosferei sumbre" din economie.
"In Romania exista cateva zeci de mii de clienti ai solutiilor Blackberry. In 2008, baza de clienti Blackberry de la Orange a crescut cu 100%, de la an la an, vanzarile fiind impulsionate de terminalele noi lansate pe piata de companie", a declarat pentru ZF Razvan Sturza, m2m proprosition manager in cadrul Orange Romania.
"Am avut si niste oferte agresive pe piata companiilor, iar noile terminale Blackberry au atras atentia". El a precizat ca numarul total de utilizatori Blackberry din Romania este mai mic de 50.000 de clienti, iar cea mai importanta piata pentru aceste servicii este in Bucuresti.
In urma cu un an, surse apropiate Orange si Vodafone - singurele companii care vand solutiile Blackberry in Romania, estimau pentru ZF numarul total de clienti la aproximativ 20.000. Terminalele Blackberry, produse de compania canadiana Research in Motion, sunt populare in special in mediul de business si sunt utilizate mai ales pentru accesul facil la mesajele e-mail.
Pe langa costurile de achizitie a terminalului si contractarea unui abonament de voce, utilizatorii trebuie sa incheie si un abonament special, de date, pentru a putea primi si trimite e-mailuri de pe mobil. La Orange, cel mai ieftin abonament Blackberry are un pret de 5 euro pe luna, fara TVA.
Sturza, care lucreaza pentru Orange din anul 2001, la un an dupa ce a absolvit Universitatea de Vest din Timisoara, spune ca se asteapta ca vanzarile de terminale Blackberry sa creasca si in acest an.
"Chiar daca in economie este o atmosfera sumbra ne asteptam la o crestere, pentru ca solutiile Blackberry sunt ef