Astăzi se deschid ofertele pentru desemnarea constructorului care va avea în grijă reabilitarea şi modernizarea străzilor Craiovei în următorii patru ani.
Lunga perioadă a cârpelilor din infrastructura Craiovei ar trebui să ia sfârşit săptămâna viitoare. Municipalitatea deschide astăzi ofertele celor 17 constructori care au licitat pentru cel mai important contract de servicii publice din istoria Craiovei: proiectarea de lucrări, reparaţia, întreţinerea şi modernizarea drumurilor în următorii patru ani, contra sumei de 189 de milioane de lei, fără TVA, din bani publici. Iar această valoare este doar un punct de plecare, stabilit în funcţie de cheltuielile de întreţinere stradală din ultimii ani. „Este cu siguranţă cel mai însemnat moment pentru noi şi pentru craioveni. Un lucru pe care, recunosc, trebuia să-l facem de mult: să găsim constructori capabili să lucreze continuu la infrastructura rutieră, iar primăria să aibă posibilitatea să demareze fiecare investiţie atunci când aceasta este necesară, fără zeci de licitaţii pentru proiectare şi execuţie“, a declarat primarul Craiovei, Antonie Solomon.
Întrucât până vineri, la ora 15.00, nu s-a primit nici o contestaţie, aşa cum s-a întâmplat în octombrie 2008, la licitaţia pentru acelaşi contract, nimic nu mai împiedică primăria să desemneze câştigătorul.
Cerinţe usturătoare
Ca să aibă şanse în licitaţie, ofertanţii trebuie să dovedească, între altele, că au o cifră de afaceri medie anuală de minimum 16,56 milioane de euro. Aceasta este una dintre cerinţele care i-au întărâtat pe constructorii mai mici, care de obicei ciupesc mai puţin, dar des şi până la fund din bugetul local. Contractorul va fi obligat să depună o garanţie de bună execuţie în cuantum de 10% din valoarea contractului - altă clauză care le-a provocat frisoane constructorilor cu putere financiară modestă spre medie