Trade Marketing-ul a devenit in ultimii ani un instrument util in maximizarea vizibilitatii unui produs la punctul de vanzare, tot mai multi producatori si retaileri apeland la aceasta forma de promovare. Un produs trebuie sa arate la fel de atragator atat in reclama TV sau in presa scrisa, cat si in magazin, considera Stefania Harabagiu, director new business al companiei Brand Support.
Brand Support a fost lansata in mai 2008, cu o investitie initiala de 50.000 de euro, una din “provocarile” pe care compania le-a intampinat fiind “perpetua nevoie de diferentiere in perceptia clientilor intre Brand Support ca o companie dedicata Trade Marketing-ului si agentiile «generaliste» de advertising si publicitate”, potrivit Stefaniei Harabagiu (foto).
“Suntem intr-o continua explicare a diferentierii companiei, lucru care ne ajuta si pe noi, ca profesionisti, in definirea profilului si ne clarifica toate prioritatile. Definire si autodefinire”, spune Stefania Harabagiu.
In prezent, compania are in portofoliu doi clienti majori si o serie constanta de 5-6 clienti de conjunctura, pe proiecte punctuale, propunandu-si ca pana la finalul acestui an sa mai atraga cinci clienti importanti.
Daca initial producatorul percepe investitia in Trade Marketing drept o noua categorie bugetara, o cheltuiala in plus, lucrurile se schimba imediat ce cifrele de vanzari incep sa creasca, considera Stefania Harabagiu.
“Exista si o comparatie care mereu va iesi in avantajul investitiei in vizibilitatea la punctul de vanzare, anume cea cu cheltuielile din canalele conventionale. Acolo lucrurile sunt clare: cu aceeasi bani, efectele sunt spectaculoase in termeni de eficienta, in favoarea Trade Marketing-ului. Publicitatea conventionala are rolul ei in mix-ul de marketing, dar este net avantajata de completarea puternica, vie, a Trade Marketing-ului”, explica Harabagiu