In perioada februarie – martie, in judetul Mures se va desfasura campania “Pune cartile pe masa”, o campanie de prevenire a consumului de alcool la locul de munca, initiata de Agentia Nationala Antidrog.
Obiectivele urmarite de aceasta campanie sunt cresterea gradului de constientizare a populatiei, implicata intr-o forma legala de munca, asupra efectelor consumului de alcool si initierea unei modificari a atitudinii generale fata de consuml de alcool si riscul implicat de acest consum. Principalele activitati in cadrul campaniei vor consta in distribuirea in unitati economice, institutii publice si private, de afise si flyere ce contin un chestionar care are rolul de a-i ajuta pe beneficiari sa-si verifice modul in care abordeaza consumul de alcool si de a-i atentiona asupra anumitor riscuri si probleme. “Noi vom aplica chestionare in randul societatilor sau la celelate institutii cu privire la gradul de risc al consumului de alcool la locul de munca. Ne dorim ca populatia sa constientizeze efectele consumului de alcool. Aceste chestionare nu vor fi centralizate, ramane la latitudinea angajatorului sa decida ce va face in continuare”, a precizat Roman Ioan Aleodor, coordonator Centrul de Evaluare si Consiliere Antidrog.
“Adresabilitatea consumatorilor de alcool a crescut foarte mult si arata in continuare o tendinta de crestere”
Nu doar adultii, ci si adolescentii au o tendinta tot mai mare de a consuma bauturi alcoolice. In urma unor sondale efectuate de Centrul Antidrog, in judetul Mures, in randul liceenilor, s-a constatat ca 61,9% dintre respondentii studiului local au declarat ca au ajuns cel putin o data in viata la starea de betie in urma consumului de bauturi alcoolice, 46% au ajuns la aceasta stare cel putin odata pe an, iar 21,4% au ajuns la aceasta stare cel putin odata in ultima luna. Numarul celor care au ajuns sa se afle sub i