Companiile se asteapta la o inmultire a clientilor cu intarzieri si la o crestere a recuperarilor de autoturisme de la cei care nu mai pot plati ratele.
Prabusirea vanzarilor de masini noi si inghetarea proiectelor de investitii ale companiilor le-au adus firmelor de leasing scaderi de pana la 35% ale businessului in ianuarie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar luna februarie ar putea fi chiar mai proasta.
Pe segmentul finantarilor pentru autoturisme, unele companii au inregistrat scaderi chiar de pana la 70%, in ton cu piata de masini noi.
"In ianuarie pe total portofoliu am scazut cu 15%. Pe auto a fost cea mai puternica scadere, am facut 30-40% din volumul din ianuarie 2008. In schimb, a fost o crestere pe piata corporate, pe finantari pentru echipamente. Sunt si cateva proiecte imobiliare pentru care purtam discutii acum si pe care le-am putea finanta in perioada urmatoare", afirma Dan Constantinescu, managing director al UniCredit Leasing Corporation, responsabil de activitatea de vanzari. UniCredit este cea mai mare companie de leasing de pe piata, cu finantari de peste 500 de milioane de euro in primele 11 luni ale anului trecut.
In cazul Impuls Leasing, companie din top zece, cu finantari acordate de 205 milioane de euro anul trecut, afacerile s-au redus cu 33% in ianuarie fata de aceeasi perioada din 2008.
"In ianuarie am dat finantari de 10 milioane de euro, dupa ce in ianuarie 2008 am facut 15 milioane de euro. In principal, acest lucru a fost cauzat de vanzarile de masini noi, care s-au redus cu aproape 70%", sustine Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing.
Finantarile pentru autoturisme acordate de companie au fost cu 42% mai mici fata de ianuarie anul trecut, de 7,5 milioane de euro, reprezentand trei sferturi din totalul afacerilor. Circa 20% din finantarile acordate au fost pen