Societatea CFR Calatori a vandut anul trecut 75,3 milioane de bilete, din care 28,1 milioane sunt abonamente, in scadere cu circa 11% fata de 2007, din cauza lucrarilor de reabilitare a infrastructurii feroviare pe tronsoanele Bucuresti Nord-Campina si Campina-Predeal, potrivit datelor prezentate de companie.
Valoarea totala a biletelor vandute de CFR Calatori in 2008 se ridica la circa 1,8 miliarde de lei (505 mil. euro), la un pret mediu pe bilet de 24,7 lei (6,7 euro).
Compania estimeaza pentru anul acesta o scadere de circa 10% a numarului de bilete, pana la circa 67,8 milioane de bilete.
"Avand in vedere perioada de criza si din cauza concedierilor numeroase care au fost anuntate de societatile comerciale, exista riscul scaderii numarului de bilete pe anul 2009 cu circa 10%", au declarat pentru ZF reprezentantii CFR Calatori.
Cele mai circulate rute pe baza de abonamente in 2008 au fost Bucuresti - Ploiesti, Bucuresti - Videle, Brasov - Sfantu Gheorghe, Brasov - Augustin, Timisoara - Arad, Targu-Jiu - Rovinari sau Galati - Faurei, in timp ce pe baza de bilete, rutele cele mai cautate au fost Bucuresti - statiunile de pe Valea Prahovei - Brasov, Bucuresti - Cluj, Bucuresti - Timisoara, Bucuresti - Iasi - Suceava, destinatia litoral in sezonul estival. CFR Calatori a inregistrat in ultimii ani pierderi majore din cauza diferentelor mari intre cheltuieli si venituri, fiind una dintre companiile care au beneficiat anual de subventii.
In 2007, potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante, CFR Calatori a inregistrat pierderi nete de 135 mil. lei (40 mil. euro).
Potrivit ultimelor date disponibile, CFR Calatori are nevoie in 2009 de circa un miliard de euro subventie de la bugetul de stat (4,1 miliarde de lei) pentru a acoperi diferenta dintre costuri si venituri, subventia estimata pentru 2009 fiind aproape dubla fata de 2008,