• Intre cele doua orase exista diferente enorme la preturile abonamentelor • Astfel, un liber pe toate liniile costa in Bucuresti 50 lei, fata de 93 lei in Iasi
Recenta hotarare a consilierilor locali de majorare a tarifelor abonamentelor pentru serviciul de transport public a starnit primele reactii printre ieseni. Potrivit semnalelor primite la redactie, decizia care scoate mai multi bani din buzunare iesenilor nu se justifica, atat timp cat calitatea serviciilor oferite de RATP a ramas la acelasi nivel.
"Cateva cuvinte definitorii ar fi: mizerie, mai direct spus jeg, si intarzieri - abateri mari de la orarul stabilit", a afirmat Marius Rebenciuc, care a facut si o paralela intre tarifele practicate in Iasi si cele din Bucuresti, mirandu-se de faptul ca, in capitala, preturile abonamentelor sunt la jumatate din cele practicate in Iasi.
Astfel, cetateanul care foloseste serviciile RATB plateste 30 lei pentru un abonament pe o linie, 35 lei pentru doua linii, 50 lei pentru un liber nominal si 80 lei pentru un liber la "purtator". In schimb, la Iasi, RATP incaseaza 60 lei pentru abonamentul pe o linie, 75 lei pentru doua linii, 93 lei pentru un abonament pe toate liniile si 185 lei pentru liberul nenominal.
Explicatia pentru aceste diferente extrem de mari provine din faptul ca la RATB a fost modernizat parcul auto, care nu mai necesita reparatii, si se circula pe noile tehnologii de motorizare care au redus din cantitatile de motorina consumata si din cea a energiei electrice. "In plus, este acoperita o diferenta de tarif alocata ca protectie sociala anumitor categorii de calatori. Este vorba de 600.000 persoane care beneficiaza de gratuitati (pensionari, invalizi, revolutionari si sotiile acestora), la care se adauga 60.000 elevi si studenti care au reducere de 50%", a declarat Mihai Vladarau, seful serviciu