Compania niponă Panasonic, a cărei situaţie financiară a fost afectată de scăderea cererii, le-a cerut angajaţilor să achiziţioneze produse ale mărcii proprii în valoare de 1.500 de lire sterline, relatează TimesOnline, citat de NewsIn.
Piaţa se aşteaptă ca şi alte companii japoneze, aflate în aceeaşi situaţie disperată, să ceară direct sau indirect angajaţilor să cheltuiască o parte a salariului pe bunurile produse de firmele angajatorilor. Conducerea companiei insistă ca angajaţii Panasonic să cumpere astfel de produse, fie că acestea sunt necesare sau nu, până la finalul lui iulie. Managerii care au fost timp de mai mulţi ani „încurajaţi“ să achiziţioneze produse Panasonic, drept simbol al loialităţii faţă de locul de muncă, trebuie să cheltuiască măcar 200.000 de yeni (1.500 de lire sterline). Un purtător de cuvânt al grupului a declarat că, din moment ce programul „Cumpără Panasonic“ a fost destinat angajaţilor la nivel de management, compania nu se aşteaptă ca rata de refuz să fie majoră. Panasonic a anunţat că acţiunea, ce are precedent în istoria grupului, are ca obiectiv principal forţarea managerilor să „recunoască gravitatea mediului curent de afaceri“, potrivit unor brokeri. Săptămâna trecută, Panasonic a anunţat pierderi nete de 63,1 miliarde de yeni (704 milioane de dolari), în al treilea trimestru fiscal, în contextul scăderii vânzărilor şi al aprecierii yenului.
Microsoft ar putea deschide magazine proprii
Producătorul american de software Microsoft intenţionează să deschidă magazine sub brand propriu pentru a-şi îmbunătăţi competitivitatea în faţa marelui rival Apple, care deţine o reţea de retail, transmite Reuters. Compania nu a dat detalii referitoare la numărul de magazine sau la produsele comercializate. Aceste date vor fi hotărâte de noul preşedinte al reţelei de magazine, David Porter, fost director executiv la