Conducerea hotelului Opera Plaza, singurul hotel de cinci stele din Cluj-Napoca, estimeaza ca va realiza în acest an o cifra de afaceri de 2,7 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu 10% fata de anul trecut. In 2008, afacerile hotelului clujean au ajuns la valoarea de 3 mil. euro.
Oficialii Opera Plaza preconizeaza pentru acest an un grad mediu de ocupare a hotelului de aproximativ 70%, în scadere cu 6 procente fata de anul 2008. Anul trecut, gradul mediu de ocupare a hotelului Opera Plaza a fost de 76%, reprezentand o crestere de aproximativ 15% fata de anul 2007.
„În ceea ce priveste trendul pe piata hoteliera clujeana, cred ca fiecare hotel va încerca sa-si consolideze pozitia actuala, axandu-se în principal pe retentia si fidelizarea clientilor. Ne asteptam ca valoarea pietei hoteliere clujene sa înregistreze în acest an o scadere de peste 10% fata de anul 2008’’, a declarat pentru ZF Transilvania Anca Popovici, sales&marketing manager Opera Plaza.
Gradul de ocupare a hotelului Opera Plaza în luna ianuarie a acestui an a fost de aproximativ 55%, ceea ce reprezinta o usoara scadere fata de luna ianuarie a anului 2007. Conducerea hotelului clujean a declarat ca în acest an nu se vor realiza investitii majore în cadrul Opera Plaza si ca intentioneaza sa deruleze programe de formare profesionala a angajatilor, care constau în diferite cursuri de specializare.
In 2007, vanzarile hotelului s-au situat la 1,6 milioane de euro, 60% din cifra de afaceri raportata de oficialii Opera Plaza în 2007 fiind realizata pe segmentul de cazare, iar restul de 40% fiind obtinut din servicii.
Construit pe fostul amplasament al fabricii de dulciuri Feleacul, hotelul se adreseaza in principal oamenilor de afaceri. Hotelul Opera Plaza include 52 de camere si apartamente si a fost finalizat in iulie 2006, in urma unei investitii