* asta cred profesorii din Romania si exact asta au cerut Ministerului Educatiei sa respecte in realizarea setului de criterii de evaluare, in functie de care, probabil, li se vor stabili salariile
Este inacceptabil ca activitatea corpului profesoral sa fie evaluata de elevi, parinti si comunitate. Aceasta este pozitia cadrelor didactice si, totodata, raspunsul la propunerea ministerului ca activitatea cadrului didactic sa fie evaluata din perspectiva Consiliului de Administratie, Consiliului Profesoral, elevilor, parintilor si a comunitatii. Argumentul profesorilor este acela ca aceste ultime trei grupuri emit aprecieri subiective, pentru ca nu au competentele necesare pentru o evaluare obiectiva.
Mai mult, ei considera ca "implicarea elevilor, parintilor si a comunitatii submineaza autoritatea institutiei de invatamant si a cadrului didactic si ca este discriminatorie aplicarea acestui tip de criterii numai in invatamant si nu in tot sectorul bugetar", se mai scrie in propunerile trimise ministerului. De asemenea, intre criteriile propuse de minister pentru masurarea progresului scolar sunt precizate: evolutia notelor obtinute la evaluarile curente, rezultatele la evaluarile nationale raportate la cele de la clasa, rezultatele la testele initiale, raportate la cele curente si finale. La acestea, profesorii vor sa existe insa precizari si cu privire la calitatea colectivelor de elevi, deoarece obtinerea unei performante poate fi influentata de factori externi cadrului didactic: elevi cu cerinte educative speciale - cu deficiente sau capabili de performante inalte, elevi proveniti din familii defavorizate, dezorganizate, elevi cu parinti plecati in strainatate, elevi aflati in plasament, mediul in care se afla scoala - urban sau rural. Profesorii nu au avut niciun comentariu de facut in legatura cu criteriile propuse privind implicarea cadrului didact