"Cruciada caracatitelor", pornita de Primarie impotriva soferilor indisciplinati, nu poate fi decat un simplu exercitiu de imagine la Braila. Am pus intre ghilimele "cruciada caracatitelor", fiindca sintagma este, oricum, voit supralicitata. Da impresia de actiune in forta si nu prea este cazul. Cand au anuntat operatiunea, autoritatile, in frunte cu primarul Aurel Simionescu, se luau foarte in serios vorbind despre amenzi indreptate impotriva masinilor parcate ilegal. Auzindu-i pe edili, mai ca vedeai soferii tremurand de teama oamenilor Primariei iesiti pe strazi sa faca ordine in problema masinilor oprite de-a valma pe domeniul public.
Dar, asa cum se intampla cu mai toate actiunile acestea trambitate cu mare aplomb, avem de-a face cu clasica minune sortita sa dureze trei zile. Pe teren, cei cativa angajati desemnati de Directia de Administrare si Gospodarire Locala sa se ocupe de blocarea rotilor sunt de-a dreptul timorati de reactiile nervoase ale soferilor, cu toata prezumtiva protectie oferita de politistul comunitar si agentul de la Rutiera care ii insotesc. Caracatitele se aplica, ici si colo, catorva ghinionisti ce accepta cu mare greutate, printre proteste si injuraturi, sa achite taxa de deblocare, plus amenzile pentru parcarea ilegala. Foarte rar, daca nu deloc, in vizorul Serviciului Blocare Roti intra masinile "bengoase", care se vad de la o posta ca apartin baietilor cu ceafa lata si reputatie de interlopi.
Pe scurt, acest gen de actiune de disciplinare nu poate fi decat o caricaturala frectie la picior de lemn. Si asta din mai multe motive. In primul rand, fenomenul este mult prea extins pentru a putea fi controlat de trei oameni inarmati cu zece dispozitive tip caracatita. Apoi, problema este atat de acuta nu pentru ca Braila ar fi plina de soferi atat de nesimtiti incat, odata iesiti la cumparaturi, sa tina mortis sa-si lase