O iniţiativă menită să ne crească şansele la o infrastructură rutieră demnă de Europa ar putea să eşueze din cauza procedurilor birocratice, a lipsei de personal calificat şi a opoziţiei Comisiei Europene.«În primele luni, vreau să reorganizez Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale", spunea în decembrie ministrul transporturilor, Radu Berceanu, în faţa parlamentarilor din comisiile pentru industrie şi servicii. Era vorba despre împărţirea în două
O iniţiativă menită să ne crească şansele la o infrastructură rutieră demnă de Europa ar putea să eşueze din cauza procedurilor birocratice, a lipsei de personal calificat şi a opoziţiei Comisiei Europene.
«În primele luni, vreau să reorganizez Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale", spunea în decembrie ministrul transporturilor, Radu Berceanu, în faţa parlamentarilor din comisiile pentru industrie şi servicii. Era vorba despre împărţirea în două a instituţiei: o structură care să se ocupe în principal de drumurile naţionale (reabilitare şi întreţinere) şi o alta care să fie dedicată construcţiei de autostrăzi. La mijlocul lui februarie, demni-tarul afirmă că nu a renunţat la idee. „Sunt, însă, nişte etape de parcurs până acolo. În acest moment, ne preocupăm de aducerea CNADNR într-o formă cât de cât operaţională", ne-a declarat Berceanu.
Fostul ministru Ludovic Orban spune că, în opinia lui, o astfel de măsură va fi extrem de dificil de implementat. „În principiu, separarea părţii de proiecte şi dezvoltare de activitatea curentă de întreţinere şi reparaţii este o dorinţă absolut raţională. Am încercat să o aduc la îndeplinire în cursul mandatului meu, însă m-am lovit de o rezistenţă foarte puternică, aproape un veto, din partea Comisiei Europene", arată el. Orban spune că sunt o serie de probleme greu de surmontat în cazul unei eventuale divizări, cum ar fi distribu