Scaderea vine din reducerea bugetelor companiilor, principalii clienti ai agentiei.
Contractele cu clienti precum Petrom, Orange, Subaru sau Asiban au adus agentiei de turism Accent Travel&Events, unul dintre primii zece jucatori de pe piata de profil, o cifra de afaceri de 22,5 milioane de euro anul trecut, in crestere cu aproape 49% fata de 2007.
"Am terminat anul trecut peste estimarile din business plan cu 17,9%, veniturile fiind aduse in principal din activitatea de ticketing si cazari externe pentru clientii companii", a spus Lucian Boronea, directorul general al companiei.
Pachetul majoritar de circa 80% din actiuni al agentiei de turism este detinut de compania cipriota Comac Limited, in timp ce Lucian Boronea controleaza aproape 15% din companie, restul actiunilor fiind detinute de Stanciu Ioana Loredana si Mihalache Tiberius.
Boronea precizeaza ca se asteapta la o scadere de 20-25% a vanzarilor pe segmentul de business travel (ticketing si cazari externe) in acest an. "In luna ianuarie anul acesta am avut deja o scadere cu aproape 21% a veniturilor totale fata de anul trecut, principalul segment fiind cel de business", a spus el. Pe baza scaderilor previzionate, agentia a prognozat pentru anul acesta venituri in scadere pana la 20,5 mil. euro.
Boronea mai adauga ca spera ca aceasta scadere a vanzarilor actualilor clienti sa fie acoperita de atragerea unor noi clienti. "Suntem in negocieri cu mai multe companii momentan pentru a mari portofoliul existent de circa 25 de clienti", a spus el.
Printre clientii corporate ai Accent Travel&Events se numara companii precum Orange, Petrom, Subaru, Romexterra, Asiban, Hulliburton sau Washington Group, aproape 95% din veniturile agentiei fiind generate de clientii corporate.
"Clientii din zona de petrol si energie genereaza cele mai mari venituri pentru agentia noastra", a