Renault a anunţat că a decis să nu micşoreze preţurile modelelor din programul Logan. Într-o conferinţă de presă, responsabilii companiei au considerat că acesta reprezintă „o oază de linişte“, care va trece cu bine criza, rata de profit a gamei de modele din acest proiect low-cost fiind anul trecut aproape de ţinta fixată, de 6%. Renault preferă să trimită muncitorii de la Piteşti în şomaj tehnic, plătiţi cu 85 la sută din salariu, decât să reducă preţurile. Singurul care a sesizat că reducerea preţurilor ar putea fi o şansă de ieşire din situaţie a fost Constantin Stroe, dar a fost repede contrazis. Poziţia de neclintit în privinţa preţurilor a fost din nou exprimată de responsabilii Renault. „Logan este un program în sine, independent. Profitabilitatea lui a fost anul trecut foarte aproape de ţinta pe care ne-am propus-o, de 6%. De aceea vedem în programul Logan o oază de linişte şi credem că va depăşi cu bine criza“, a declarat directorul operaţional al grupului Renault, Patrick Pelata, într-o conferinţă de presă organizată pentru anunţarea rezultatelor financiare. Colacul DaciaCu cifrele în faţă, şefii grupului Renault au hotărât să îngheţe preţurile modelelor Logan. Concret, la nivelul întregului grup, scăderile la vânzări au fost de 4,1 la sută. Nu-i chiar aşa de rău, s-ar putea spune. Aici trebuie spus că anul 2008 nu a fost catastrofal pentru Renault tocmai datorită constructorului din Piteşti care, practic, s-a comportat ca un colac de salvare pentru întreg grupul. Să o luăm pe rând. În 2008, vânzările brandului Renault au scăzut cu 5,4 la sută, iar cele ale mărcii Renault Samsung Motors s-au prăbuşit cu 12,6%. În acelaşi interval, brandul Dacia nu a scăzut, ci a crescut cu 11,7 la sută. Oficialul grupului francez (care include mărcile Renault, Renault Samsung Motors şi Dacia - n.r.) a spus că modelele din familia Logan (Logan Sedan, Logan MCV, Sandero, Lo