Cei care aleg ca mijloc de trasport bicicleta fata de masina personala sau autobuzul sunt protejati de poluare.
Cel mai putin afectati de poluare sunt insa pietonii.
Se pare ca pistele pentru biciclisti, marcajele de la sol si diferitele amenajari au un rol important in protectia de noxe.
Atunci cand biciclistii parcurg un traseu marcat printr-un oras aglomerat ca Parisul, expunerea la poluare este redusa cu 30 pana la 45% decat in situatia in care ar fi in trafic, arata un studiu realizat in Franta de Airparif, potrivit LCI.
Pietonii sunt de doua pana la cinci ori mai putin expusi poluarii decat soferii. Biciclistii sunt expusi unui grad de poluare mediu, mult mai mic insa fata de cel la care sunt expusi soferii, potrivit Airparif.
Exista o idee preconceputa potrivit careia daca esti inchis intr-o masina, poluarea nu te afecteaza atat de mult. Se pare insa ca nu este adevarat, pentru ca in interior, gradul de poluare creste intr-adevar mult mai greu, insa scade la fel de greu.
Astfel, calitatea aerului respirat de un biciclist este mult mai buna decat cea a celui respirat de soferi.
Cei care aleg ca mijloc de trasport bicicleta fata de masina personala sau autobuzul sunt protejati de poluare.
Cel mai putin afectati de poluare sunt insa pietonii.
Se pare ca pistele pentru biciclisti, marcajele de la sol si diferitele amenajari au un rol important in protectia de noxe.
Atunci cand biciclistii parcurg un traseu marcat printr-un oras aglomerat ca Parisul, expunerea la poluare este redusa cu 30 pana la 45% decat in situatia in care ar fi in trafic, arata un studiu realizat in Franta de Airparif, potrivit LCI.
Pietonii sunt de doua pana la cinci ori mai putin expusi poluarii decat soferii. Biciclistii sunt expusi unui grad de poluare me