În ciuda contextului economic actual, producătorii de vin autohtoni sunt optimişti în ceea ce priveşte evoluţia pieţei de profil, chiar dacă ritmul de creştere nu va mai fi la nivelul celui din 2008. Deşi nu este o piaţă la fel de mare precum cea franceză, italiană, germană sau britanică, România se situează pe primul loc în rândul statelor est-europene. Anul trecut, valoarea pieţei autohtone a vinurilor a fost estimată la aproximativ 500 de milioane de euro, cu aproximati
În ciuda contextului economic actual, producătorii de vin autohtoni sunt optimişti în ceea ce priveşte evoluţia pieţei de profil, chiar dacă ritmul de creştere nu va mai fi la nivelul celui din 2008.
Deşi nu este o piaţă la fel de mare precum cea franceză, italiană, germană sau britanică, România se situează pe primul loc în rândul statelor est-europene. Anul trecut, valoarea pieţei autohtone a vinurilor a fost estimată la aproximativ 500 de milioane de euro, cu aproximativ 17% mai mult faţă de anul precedent. „Pentru 2009, ne dorim să consolidăm trendul ascendent din ultimii ani şi estimăm o creştere de 10%. Marea bătălie la raft se va da însă la preţuri şi există posibilitatea să crească consumul vinului de masă semnificativ mai mult decât cel al vinului de calitate“, spune Ovidiu Gheorghe, directorul Patronatului Naţional al Viei şi Vinului (PNVV). La rândul ei, Irina Mîşu, account manager la firma de cercetare MEMRB România, consideră că piaţa locală de vinuri este matură, remarcându-se prin păstrarea, de la un an la altul, a proporţionalităţii celor mai multe dintre segmente. „Au făcut excepţie vinurile de soi, care, în perioada decembrie 2006-noiembrie 2007, deţineau mai puţin de 50% din volumul categoriei, urmând ca, în perioada decembrie 2007-noiembrie 2008, să revendice un procentaj de 52,1%. Din punct de vedere valoric, cota de piaţă a vinurilor de soi s-a menţinut la 79%