Utilizatori de Internet din Romania prefera sa faca achizitii pe Internet, astfel ca 67% dintre respondentii unui studiu realizat de Gemius manifesta o atitudine pozitiva fata cumparaturile online.
Factorii care cantaresc cel mai mult in luarea unei decizii de achizitie in online sunt calitatea produselor (38%), banii economisiti in aceasta actiune (21%) si modul placut de petrecere a timpului (19%).
Fata de 2006, cand a fost realizat cel ultimul studiu Gemius, cei care au participat la anul acesta au au declarat ca folosesc Internetul ca sursa de informare pentru produsele pe care doresc sa le cumpere, chiar daca, in final, au ales sa faca respectivele achizitii din mediul traditional.
Cele mai cautate produse pe Internet sunt cele legate de calatorii – peste jumatate din utilizatorii din Romania au cautat, in 2008, informatii despre serviciile de calatorie (58%) si date despre bilete de avion, tren sau microbuze (53%).
Studiul Gemius a demonstrat ca 96% dintre utilizatorii romani de Internet au auzit, cel putin, de posibilitatea de a cumpara online, iar 50% dintre acestia au achizitionat macar o data un produs prin acest canal virtual.
In plus, viitorul cumparaturilor pe Internet se arata promitator – 40% din cei care au participat la studiu spun ca vor face mai des cumparaturi online, iar 26% au declarat ca vor intreprinde achizitii online cel putin la fel ca pana acum.
Primele trei nume de magazine online care apar in mintea consumatorului roman sunt eMag (11%), Quelle (5%) si Domo (3%), insa peste jumatate din respondetii care au auzit de posibilitatea de a face shopping pe Internet nu au putut specifica nici un exemplu de magazine online.
In privinta site-urilor de licitatii, cele trei portaluri care vin in mintea utilizatorilor de Internet sunt okazii (34%), eBay (14%) si aukro (7%).
Mai mult de do