Compania indiana Glenmark, care anul trecut a demarat operatiunile pe piata locala, analizeaza in continuare achizitii in Romania, in pofida situatiei economice dificile.
"Nu vedem nicio incetinire in ceea ce priveste ritmul de crestere. Industria farmaceutica este relativ izolata de intreaga criza financiara. Noi continuam planurile de dezvoltare atat in Romania, cat si in celelalte tari din Europa Centrala si de Est", a spus Glenn Saldanha, CEO al Glenmark Pharmaceutical.
Bugetul alocat pentru o achizitie pe piata locala ar putea sa sara de 40 mil. dolari in functie de oportunitati.
Glenmark, cu operatiuni in circa 80 de tari din lume, a intrat pe piata locala anul trecut, dupa ce a recrutat-o in pozitia de country general manager pe Mariana Wencz. Tatonarile pietei au inceput insa in urma cu trei ani.
"Pentru anul financiar 2008-2009 (care se incheie la 31 martie 2009 - n.red.) estimam venituri de 3-5 milioane de dolari pe piata locala", a spus Saldanha.
In regiune, Glenmark are operatiuni in Cehia, Slovacia, Polonia, Romania, Bulgaria insa ca zone in care se extind se uita inspre Ungaria si Turcia. Glenmark este prezenta in arii precum dermatologie, medicina interna, pediatrie, ginecologie, ENT, cardiologie, diabet si oncologie. Pe piata locala, compania are in vedere sa lanseze 40 de produse pana in 2012, cu care sa obtina vanzari de 50 mil. lei. si o cota de piata de 0,63% in piata de produse cu prescriptie. Activitatea din Romania ar urma sa genereze profit incepand cu anul patru de functionare.
Piata farmaceutica din Romania a atins anul trecut valoarea de 1,94 mld. euro, in crestere cu circa 7% comparativ cu 2007. Valoarea s-ar putea mentine anul acesta, cand in euro nu sunt prognozate cresteri.
Compania indiana Glenmark, care anul trecut a demarat operatiunile pe piata locala, analizeaza in continuar