Bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), de 10,6 mld. lei (2,46 mld. euro), este considerat insuficient de catre constructorii de pe piata locala pentru a dinamiza industria de profil, care produce tot mai multi someri de la inceputul anului din cauza inchiderii santierelor pe fondul crizei imobiliare.
"Anul acesta va fi bine daca vom reusi sa atingem nivelul de 13,7 miliarde de euro al pietei constructiilor estimat pentru anul trecut, dar la cum au evoluat primele doua luni, in care desi a fost cald, nu s-a lucrat, cred ca vom asista la o comprimare de circa 8-10% a pietei. Optimismul din constructii se dilueaza tot mai mult in ultima vreme", a declarat Laurentiu Plosceanu, presedintele ARACO.
Din totalul bugetului MTI, cele mai mari fonduri sunt prevazute pentru dezvoltarea autostrazilor, a drumurilor expres si a variantelor ocolitoare - 3,3 mld. lei (780 mil. euro) - si pentru modernizarea drumurilor nationale - 2,6 mld. lei (600 mil. euro).
Investitiile in constructiile civile si industriale sunt foarte scazute in aceasta perioada din cauza crizei financiare, si numai la nivelul Capitalei ar putea fi circa 15.000 de someri din constructii, potrivit Ministerului Transporturilor.
"Vom putea absorbi somerii din Capitala daca vom primi fondurile necesare pentru constructia centurii Bucurestiului, a pasajului Baneasa si a autostrazii Bucuresti-Ploiesti", a declarat saptamana trecuta Radu Berceanu, ministrul transporturilor si infrastructurii.
Potrivit ARACO, valorile anuntate de guvern pentru infrastructura nu sunt suficiente pentru a satisface nivelul pietei constructiilor din anii precedenti. "Veniturile de la bugetul de stat sunt complementare fondurilor de la Uniunea Europeana si semnul pe care l-ar da statul catre investitii ar trage un semnal ca infrastructura a devenit o prioritate. Banii europeni trebuie atra