În urmă cu 20 de ani, Grupul Şcolar "Henri Coandă" din Bucureşti funcţiona pe lângă întreprinderea de avioane din Băneasa şi avea foarte mulţi elevi înscrişi. Cei mai mulţi dintre aceştia se pregăteau timp de patru ani pentru a lucra în fabrică. Ceilalţi îşi continuau studiile la postliceale sau mergeau la facultate pentru a deveni ingineri.
Fabrica, însă, solicita liceului numărul de absolvenţi de care avea nevoie anual. "Ţin minte că erau clase până la G, K. Funcţiona liceul cu 62 sau 64 de clase, în timp ce acum sunt numai 40. În afară de faptul că erau multe clase, se înscriau şi mulţi copii la o clasă. De exemplu, în 1989 am avut o clasă de 44 de băieţi", îşi aminteşte directoarea liceului, Mihaela Diaconescu.
"Mai existau clase de aviaţie la Braşov, Bacău şi Craiova, iar ulterior s-au construit şi licee de specialitate în aceste oraşe. Dar la începutul anilor ’80, veneau copii din toată ţara la noi, stăteau în cămin. Şcoala a avut două cămine şi o cantină", spune Mihai Predescu, inginer de aviaţie în cadrul Grupului Şcolar "Henri Coandă". "Faptul că industria a fost susţinută de stat a susţinut şi şcoala. Uzinele de la Craiova, Braşov, Bacău ne solicitau absolvenţi", completează inginerul de aviaţie.
Congresul din 1980
Grupul Şcolar de Aeronautică "Henri Coandă" din Bucureşti a fost înfiinţat în anul 1972 prin ordinul nr. 55 al Ministerului Industriilor şi Construcţiilor de Maşini. Liceul s-a ridicat ca urmare a punerii în funcţiune a fabricii constructoare de avioane de pe platforma Băneasa, după cum notează Florin Diac, fost inspector şcolar în Bucureşti, în cartea sa "O istorie a învăţământului românesc modern, volumul II". Şcoala a funcţionat mult timp cu un singur corp, cel vechi. "Al doilea trebuia să fie paralel cu primul, cu ferestrele spre răsărit. La o vizită pe care a făcut-o tovarăşul Nicolae Ceuş