Comercianţii din „talciocul de duminică“ din Madrid susţin că, pe timp de recesiune economică, le-au crescut considerabil vânzările. Cumpărăturile făcute în „mercadillo“ au devenit o metodă de economisire a banilor pentru mulţi dintre madrileni. În pieţele de acest gen din Madrid, legumele, fructele, îmbrăcămintea, produsele cosmetice sau electronicele au preţuri scăzute.
În Comunitatea Madrid funcţionează în prezent 26 de pieţe ambulante în capitală şi alte 150 în 131 de localităţi din afara ei.
Piaţa pe care cartierul El Pozo o găzduieşte în fiecare duminică este frecventată atât de spanioli, cât şi de imigranţi din America Latină, România, Bulgaria sau Polonia.
Românii vin în număr mare aici, datorită poziţionării târgului între Atocha (centrul Madridului) şi zona Corredor de Henares, unde locuiesc foarte mulţi conaţionali. „Venim săptămânal aici. Cu criza asta, trebuie să facem economii de unde putem“, spune românul Marian Serea.
„În ultimele luni mi-au crescut vânzările cu peste 15-20 la sută faţă de anul trecut“, susţine Jose Luis, proprietarul unei tarabe care se ocupă cu vânzarea de legume-fructe. „Ne-a zis Zapatero (n.r. - premierul spaniol) ca pe vremea crizei să facem reduceri de peste 70 la sută“, glumeşte spaniolul.
Românii, specializaţi în electronice
Ofertele sunt tentante: cu un euro se cumpără două kilograme de roşii, cu doi euro, şase kilograme de portocale, cu trei euro, pantaloni sau încălţăminte. În ciuda controalelor dese ale poliţiei, există şi comercianţi fără autorizaţie.
Emigranţii din ţări din Africa Centrală şi marocanii vând DVD-uri cu filme sau buchete de mentă, iar spaniolii oferă pungi de usturoi, mezeluri ambalate în vid sau periuţe de dinţi electrice.
Din când în când îşi fac apariţia şi românii, vânzători de telefoane mo