Conceptul Seria 5 Gran Turismo, prezentat în avanpremieră la München, inventează o nouă nişă, aflată undeva la intersecţia claselor SUV, break şi monovolum.
1 /.
Proiectul PAS (Progressive Activity Sedan), anunţat de BMW cu ceva vreme în urmă, s-a concretizat săptămâna trecută în Conceptul Seria 5 Gran Turismo, care, la rândul său, va deveni, din toamnă, Seria 5 GT, a treia versiune de caroserie a modelului german de clasă mare.
Prezentat înaintea lansării oficiale de la Geneva, în cadrul unui eveniment organizat la München şi la care a fost invitat şi „Evenimentul zilei”, Conceptul Seria 5 Gran Turismo marchează debutul unei noi nişe, una aflată undeva la intersecţia claselor SUV, break/sedan şi monovolum.
Preţ de pornire de la 45.000 de euro
Modelul de serie, care va fi fidel până la identificare cu noul Concept, urmează să ajungă în showroomuri în a doua jumătate a anului, când va deveni cea mai exclusivistă versiune a Seriei 5 (cu excepţia M5).
Neoficial, Seria 5 GT va avea un preţ de pornire situat între 45.000 şi 50.000 de euro cu TVA inclus. Cel mai probabil, gama de motorizări a viitorului model va fi compusă din celebrele motoare de trei litri cu şase cilindri în linie BMW (benzină şi motorină), natural aspirate şi supraalimentate, cu minimum 230 de cai-putere.
Conceptul prezentat la München trebuie privit şi ca un bun indicator asupra direcţiei de design ales de constructorul bavarez pentru „faţa” viitoarei generaţii a Seriei 5 (din 2010) - cu o grilă a radiatorului mai impozantă şi grupuri optice deloc efeminate.
Oficialii BMW au justificat apariţia GT-ului prin identificarea unui nucleu de clienţi care îşi doresc deopotrivă lux şi utilitate. Aceştia şi-ar dori o maşină încăpătoare şi puternică, o poziţie de condus ceva mai înaltă, un portbagaj încăpător şi modu