Piaţa cardurilor din România a crescut rapid şi continua să ofere un potenţial semnificativ de creştere atât pentru tranzacţiile la ATM cât şi la comercianţi, apreciază specialiştii BCR. În 2009 piaţa cardurilor va creşte cu cel puţin acelaşi procent ca în 2008, adică 30%, spun specialiştii BCR."Economia românească este dominată de plăţile în numerar. Comerţul retail este la un nivel relativ scăzut în România în comparaţie cu celalate ţări din Europa Centrală
Piaţa cardurilor din România a crescut rapid şi continua să ofere un potenţial semnificativ de creştere atât pentru tranzacţiile la ATM cât şi la comercianţi, apreciază specialiştii BCR. În 2009 piaţa cardurilor va creşte cu cel puţin acelaşi procent ca în 2008, adică 30%, spun specialiştii BCR.
"Economia românească este dominată de plăţile în numerar. Comerţul retail este la un nivel relativ scăzut în România în comparaţie cu celalate ţări din Europa Centrală dar va creşte rapid având în vedere tendinţa continuă de creşterea economică şi a veniturilor, precum şi micşorarea ponderii economiei gri" a declarat Igor Zganjer, director executiv al Direcţiei Carduri în cadrul BCR
Specialiştii BCR apreciază că numărul de carduri creşte dar rata de penetrare este încă scăzută comparativ cu alte pieţe. De asemenea, tranzacţiile la ATM şi cele la POS au crescut rapid ca număr şi valoare, piaţa fiind însă dominată de tranzacţiile la ATM.
România este în acest moment aliniată cu ţările din Europa Centrală în ceea ce priveşte valoarea tranzacţiilor la ATM dar tranzacţiile la POS sunt în continuare scăzute comparativ cu alte pieţe.