Producatorii de automobile americani General Motors si Chrysler, care incearca sa obtina finantare federala suplimentara in valoare de pana la 21,6 mld. dolari (17 mld. euro), sustin ca falimentul lor ar putea costa SUA de cinci ori mai mult decat suma solicitata de ei, conform Bloomberg. Astfel, conform celor doi producatori, finantarea restructurarii lor sub capitolul 11 al legii falimentului i-ar putea costa pe contribuabili pana la 110 mld. dolari. De asemenea, solicitarea protectiei impotriva falimentului ar putea duce la lichidare, ceea ce ar putea pune in pericol milioane de locuri de munca. Falimentul "ar crea presiuni insuportabile atat pentru propriii furnizori, cat si pentru furnizorii altor producatori auto, cu efecte dezastruoase asupra intregii industrii auto", a declarat Bob Nardelli, CEO-ul Chrysler. Pana acum, GM a primit finantare de 13,4 miliarde de dolari, iar conform planului prezentat compania are nevoie de o suma totala de 30 de miliarde de dolari. Chrysler a primit 4 miliarde de dolari si a declarat ca mai are nevoie de inca 5 mld. dolari.
Producatorii de automobile americani General Motors si Chrysler, care incearca sa obtina finantare federala suplimentara in valoare de pana la 21,6 mld. dolari (17 mld. euro), sustin ca falimentul lor ar putea costa SUA de cinci ori mai mult decat suma solicitata de ei, conform Bloomberg. Astfel, conform celor doi producatori, finantarea restructurarii lor sub capitolul 11 al legii falimentului i-ar putea costa pe contribuabili pana la 110 mld. dolari. De asemenea, solicitarea protectiei impotriva falimentului ar putea duce la lichidare, ceea ce ar putea pune in pericol milioane de locuri de munca. Falimentul "ar crea presiuni insuportabile atat pentru propriii furnizori, cat si pentru furnizorii altor producatori auto, cu efecte dezastruoase asupra intregii industrii auto", a declarat