Compania americana lucreaza cu aproximativ 3.500 de parteneri pe piata locala si se asteapta ca numarul acestora sa creasca cu 20% anul acesta, la peste 4.000. Pe piata locala de IT inca mai e loc de crestere, spun oficialii Microsoft.
Microsoft Romania, subsidiara locala a celui mai mare producator de software din lume, ar putea lua in considerare acordarea de discount-uri companiilor care isi platesc rapid facturile, dupa ce decizia companiei de a relaxa termenele de plata a generat raspunsuri pozitive in randul partenerilor.
"O parte din resellerii cu care lucram au inceput sa aiba mici dificultati de ordin operational in contextul economic actual si am incercat sa fim mai flexibili cu termenele de plata. Pentru multi a fost o gura de oxigen. Ne gandim acum sa le oferim celor care platesc rapid cateva rabaturi, discount-uri de cateva procente, care ii pot ajuta din punctul de vedere al cash flow-ului", a declarat pentru ZF Florian Ivan, Partner Strategy & Programs Manager al Microsoft Romania.
Intarzierea la plata a facturilor a devenit un fenomen generalizat in economie incepand cu ultimele luni din 2008.
Afacerile Microsoft Romania se realizeaza aproape exclusiv prin intermediul unei retele ample de parteneri, care numara aproximativ 3.500 de companii. Microsoft are cel mai extins program de parteneriat dintre firmele IT de pe piata locala. Majoritatea subsidiarelor locale ale multinationalelor IT lucreaza, de obicei, cu cateva zeci de parteneri.
Microsoft isi diferentiaza partenerii dupa mai multe criterii. O prima delimitare ii imparte in reselleri, care achizitioneaza produse/solutii de la Microsoft si le vand mai departe, si parteneri de solutii, care aduc valoare adaugata aplicatiilor gigantului software.
Microsoft Romania lucreaza cu aproximativ 2.000 de reselleri. A doua categorie este putin mai dificil de monitor