Blue Air, cel mai mare operator aerian low-cost, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, estimeaza ca va transporta 1,5 milioane de pasageri si va avea incasari de 150 mil. euro.
Operatorul, care a semnat recent contractul de concesiune al aeroportului Bacau, trebuie sa vireze pana la jumatatea lunii iulie peste 25 mil. euro catre o societate de concesiune detinuta integral de Blue Air si care va gestiona toate operatiunile legate de modernizarea aeroportului.
"Contractul de concesionare va intra in vigoare incepand cu 19 iulie anul acesta. Avem in contract drept clauza precedenta obligatia de a vira intr-un cont 25 mil. euro. Investitia totala in aeroportul de la Bacau se va ridica la 45 mil. euro, iar banii pentru aceasta investitie vor proveni fie din majorarea de capital, fie ca aport al actionarilor din grupul de firme condus de Nelu Iordache", a declarat Gheorghe Racaru, directorul general al Blue Air.
Cel mai probabil, Romstrade, compania de constructii detinuta de Iordache, va efectua si o parte din lucrarile de modernizare a Aeroportului International din Bacau.
Contractul de concesiune se va desfasura pe o durata de 34 de ani, iar amortizarea investitiei se va face in 24-25 de ani, conform lui Gheorghe Racaru.
De pe aeroportul din Bacau mai opereaza curse Carpatair si Tarom, iar reprezentantul Blue Air a precizat ca exista intentie si din partea altor operatori aerieni de a opera curse dupa inceperea lucrarilor de modernizare a aeroportului.
Anul trecut traficul pe aeroportul din Bacau a fost de 55.000 de persoane, iar la finalul perioadei de concesionare se asteapta un milion - 1,5 milioane de pasageri.
"Trebuie sa vedem ce influente va avea criza asupra bugetelor pasagerilor, astfel incat este greu sa precizam o data la care vom ajunge la aceste cifre. Ca sa putem sa trecem peste pragul de rentabilitate t