Cifrele date publicităţii astăzi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) certifică cele mai sumbre aşteptări ale comercianţilor. Cele 8.187 de vehicule comercializate în luna ianuarie a acestui an reprezintă doar o treime din volumul total al pieţei din aceeaşi lună a anului trecut. Chiar şi faţă de decembrie, când au fost comercilizate 15.096 unităţi, scăderea este drastică. Scăderea cu 65% a pieţei totale din ianuarie 2009 faţă de aceea�
Cifrele date publicităţii astăzi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) certifică cele mai sumbre aşteptări ale comercianţilor. Cele 8.187 de vehicule comercializate în luna ianuarie a acestui an reprezintă doar o treime din volumul total al pieţei din aceeaşi lună a anului trecut. Chiar şi faţă de decembrie, când au fost comercilizate 15.096 unităţi, scăderea este drastică.
Scăderea cu 65% a pieţei totale din ianuarie 2009 faţă de aceeaşi perioadă din 2008, este rezultatul unor vânzări foarte slabe de:
Automobile Dacia a vândut luna trecută numai 1.908 unităţi, un rezultat aproape incredibil dacă avem în vedere că în decembrie 2008 aceeaşi marcă vindea 3.622 de unităţi, iar cu un an în urmă, în ianuarie 2008 erau comercializate 6.370 de unităţi. Cel mai bine vândut model Dacia, în ianuarie 2009 a fost Sandero cu propulsorul de 1,4 litri şi 75 CP, acesta fiind urmat de Loganul sedan cu acelaşi motor, şi de Logan MCV cu propulsorul dieel de 1,5 litri care dezvoltă 70 CP.
Odată cu vânzările pe piaţa internă Dacia a raportat şi o scădere drastică a producţiei, de la 24.262 în prima lună a anului trecut la doar 8.775 în ianuarie 2009, precum şi o reducere a exportului de la 12.782 de unităţi la 8.242. Din fericire, începând cu jumătatea lunii februarie, comenzile masive din Germania, au mari şanse să readucă exportul pe un trend crescător.
Nici i