Oliver Petcu, managing partner al CPP Management Consultants, companie de consultanta specializata in studiul pietei de lux, raspunde intrebarilor adresate de catre cititorii si editorii Wall-Street cu privire la cele mai afectate segmente din acest domeniu, dar si despre oportunitatile de afaceri aparute in contextul crizei financiare.
Robert M.: Care sunt categoriile produselor de lux care vor cunoaste cea mai mare depreciere in anul 2009?
Oliver Petcu: Dupa analizele efectuate de CPP, am observat ca, pe piata luxului, domeniile cele mai afectate de criza financiara vor fi industria auto, hotelurile si moda (doar conceptele multibrand).
sergent c.: Ati intalnit cazuri in care potentiali cumparatori au refuzat un produs doar pentru care era prea ieftin?
Oliver Petcu: Intr-adevar, o consecinta a orientarii spre brand si pret o reprezinta refuzul de a a cumpara un anumit doar prentru ca este prea ieftin. Acest lucru se intampla insa in tot mai putine cazuri.
Claudiu V.: De ce credeti ca nu exista lux sau produse premium in zona culturala? De exemplu, cartile? Sau considerati ca exista si in Romania interes pentru asa ceva?
Oliver Petcu: Din pacate nu cred ca pietele emergente sunt pregatite pentru astfel de produse. Un produs de lux cum ar fi o carte sau un bilet la Metropolitan Opera din New York nu este inca un reper de diferentiere sociala. In aceeasi situatie este inca si segmentul de luxury travel, multi romani cu bani nefiind avizati in privita serviciilor turistice de lux.
Cojocea M.:In ce categorie de produse merita sa investim in contextual crizei financiare?
Oliver Petcu: In primul rand, merita investit in francize, acetea asigurand succesul pe termen lung. Toate studiile efectuate in ultimele decenii arata ca luxul este domeniul cel mai putin afectat de crize economice, politice si catastrofe naturale