Criza tot mai profunda pe care o traverseaza acum economia face ca tot mai multe companii sa isi puna problema adoptarii celor mai bune masuri pentru a-si asigura lichiditatile care sa le permita supravietuirea.
"Pana acum, pentru manageri a fost mai important sa vada cum pot sa isi extinda afacerile, unde pot sa investeasca, astfel incat sa creasca intr-un ritm cat mai rapid, dar putini sunt cei care s-au gandit si la eficienta, la un mod rational de extindere. 'Cum sa fiu eficient' n-a prea fost o intrebare la ordinea zilei pana de curand", constata Bogdan Belciu, director general al filialei locale a companiei de consultanta AT Kearney, intr-un articol pentru www.businessmagazin.ro.
Luand in considerare dimensiunea problemei, Codrut Pascu, directorul biroului local al companiei de consultanta Roland Berger, apreciaza ca masurile pe care le iau acum managerii sunt de suprafata.
"Deocamdata se fac reglaje de finete: reduceri financiare, renuntarea la niste angajati, inchiderea unor operatiuni aflate in pierdere - lucruri care trebuia de mult facute, dar care in cele mai multe dintre cazuri nu vor fi suficiente." Previziunea lui Codrut Pascu pentru acest an este ca lucrurile vor merge din ce in ce mai prost si ca ar fi bine sa fie aplicat de la inceput un mix de masuri care sa asigure supravietuirea.
"Ciclul de scadere inca nu s-a incheiat: deocamdata s-a mers mult pe stocuri, care nici nu s-au vandut in totalitate, dar va urma momentul cand retailerii vor face comenzi mai mici catre producatori, iar producatorii vor face comenzi mai mici catre prelucratori, care vor face comenzi mai mici catre producatorii de materie prima, care la randul lor vor face comenzi mai mici catre transportatori si asa mai departe", estimeaza Codrut Pascu, care de fapt considera ca acum cercul vicios de anii trecuti, cand toata lumea isi facea bugetele bazandu-se p