Grupul Proges din Oradea, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale de constructii cu capital romanesc, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de circa 100 mil. euro, in crestere cu 25% fata de anul precedent, datorita extinderii retelei locale de magazine cu 20 de unitati si patrunderii in Ungaria si Moldova. Pentru anul acesta grupul si-a bugetat mentinerea cifrei de afaceri din 2008, chiar daca va continua procesul de extindere a retelei de magazine, pentru ca vor scadea vanzarile.
"Criza financiara a condus la reducerea ritmului de crestere, evolutia vanzarilor ramanand intr-o toleranta acceptabila raportat la previziunile noastre. Vor fi puternic afectate companiile care nu vor reusi o gestionare eficienta a costurilor. Estimam ca piata materialelor de constructii va inregistra o usoara scadere in prima jumatate a anului, dupa care va avea valori apropiate de cele inregistrate in 2008", a declarat Annamaria Anton-Bako, marketing manager al Proges.
Compania a investit anul trecut 5 milioane de euro in extinderea retelei de magazine, printre orasele vizate numarandu-se Caransebes, Turda, Fagaras, Barlad, Tecuci, Roman, Giurgiu, Sfantu Gheorghe, Petrosani, Onesti, Medias, Targu-Mures, Timisoara, Piatra-Neamt, Sighisoara si Tulcea, ajungand la un numar de 66 de locatii.
"Continuam planul de extindere a retelei de magazine si urmarim semnalele pietei in mod continuu si cautam si aplicam masurile optime pentru obtinerea unui rezultat pozitiv", spune Bako. Compania Proges SRL, principala firma a grupului, a realizat in 2007 o cifra de afaceri de 176 milioane de lei (52 mil. euro), in crestere cu peste 60% fata de anul precedent.
Proges va mai deschide anul acesta doua magazine de mari dimensiuni, denumite Proges Superstore cu peste 1.000 de metri patrati, la Targu-Mures si la Bacau, in cadrul centrelor comerciale European Retail Pa