Schenker, divizia de transport si logistica a Deutsche Bahn, care a preluat anul trecut compania Romtrans pentru circa 90 mil. euro, potrivit datelor ZF, estimeaza ca isi va recupera investitia intr-un interval de opt pana la zece ani.
"Am finantat achizitia din fonduri proprii, iar pentru a ne recupera investitia in 8-10 ani, trebuie sa avem profit", a spus Albin Budinsky, director general al Schenker Romania.
Budinsky a venit in Romania in 1997 si conduce divizia locala a Schenker incepand din 2001, iar la finalizarea operatiunilor de integrare a celor doua companii va prelua functia de CEO.
"Numele noii companii va fi DB Schenker Romtrans. Romtrans este bine cunoscuta in Romania si nu cred ca ar fi indicat sa schimbam numele. Avem de parcurs niste pasi birocratici si cred ca vom putea actiona ca o singura companie incepand cu iunie-iulie", a mai spus Budinsky.
Schenker a cumparat peste 99% din titlurile Romtrans care anterior se aflau in mainile managementului si salariatilor, in total peste 1.000 de actionari.
Romtrans este cea mai mare companie privata activa pe piata transportului de marfa (lider fiind insa CFR Marfa, detinuta de statul roman), iar Budinsky spune ca acest lucru a determinat grupul pe care il reprezinta sa fie interesat de achizitia companiei locale.
"Inainte de Romtrans nu am avut in vedere si alte achizitii in Romania. Eram deja prezenti pe piata si nu eram interesati sa cumparam un jucator mic, ci doar un lider de piata. In prezent nu avem in vedere si alte achizitii pe piata locala", a mai spus seful Schenker Romania.
El nu a dorit sa precizeze valoarea cifrei de afaceri inregistrata anul trecut de cele doua companii, marginindu-se sa spuna ca a fost o crestere. Potrivit ultimelor date disponibile in 2007, Schenker Romania a avut afaceri de circa 20 mil. euro, iar Romtrans de peste 90 mil. euro.