Recunosc ca ascultarea unor albume cu astfel de muzica imi crea senzatia reconfortanta ca nu suntem prizonierii unui ambient sonor prefabricat si globalizat si ca loc pentru diversitate este si inca din plin. Recent am descoperit pe rafturile de lemn ale unui magazin de mancare ecologica din Berlin o serie foarte colorata, la propriu, de discuri, care continea compilatii reprezentative pentru acest gen. Revenind in tara, am constatat cu placere ca A&A Records distribuie si in Romania aceasta colectie si ca, pastrand caracteristicile specifice de marketing ale produsului, ea poate fi gasita doar la librariile Carturesti, expusa pe rafturi similare cu cele pe care le vazusem eu in Germania. Putumayo World Music a hotarat sa-si caute publicul dezvoltand o piata netraditionala, compusa in majoritate din acei nord-americani si europeni interesati de cultura, calatorie si arte si distribuind albumele in magazine de carti, cadouri, imbracaminte, cafea sau specialitati, avand acum o prezenta semnificativa in mai bine de 100 de tari.
Primul punct de atractie catre aceste discuri este cel vizual, copertile CD-urilor Putumayo fiind semnate toate de plasticianul Nicola Heindl, al carui stil se distinge prin puternice influente folclorice. In consecinta, si grafica sustine unul dintre scopurile Putumayo, acela de a gasi conexiuni intre traditional si contemporan. Politica de distributie creativa, o muzica si un aspect vizual atragatoare sunt date care au conferit o personalitate unica, mai rar intalnita in industria muzicala, acestei neobisnuite serii discografice.
Istoria ne duce la descoperiri si mai interesante, deoarece casa de discuri a aparut ca ramificatie a unei companii de… imbracaminte, numita tot Putumayo, care a fost infiintata in 1975 si inchisa in 1997. Putumayo World Music s-a lansat in 1993, consacrandu-se in anii care au urm