- Economic - nr. 260 / 20 Februarie, 2009 Respectiv, aceasta va fi redusa, fata de cuantumul stabilit la 15 decembrie 2008, cand a fost triplata fata de valoarea de la 1 iulie acelasi an, mai precis cu 33 la suta, asa cum s-a stabilit in sedinta de Guvern de miercuri. Ceea ce, practic, inseamna ca taxa auto pe care o au de platit cei care au adus masini second hand in tara, inainte si dupa 15 decembrie 2008, este una dublata fata de valoarea acesteia din vara. O taxa mare, totusi, pentru romani, pentru ca in functie de vechimea masinii, de gradul de poluare si de capacitatea cilindrica, sumele pe care trebuie sa le scoata din buzunar cei care vor sa-si inscrie masina in circulatie se ridica la cateva sute de euro. Si cum raportul euro-leu este unul dezastruos este usor de imaginat sumele de bani pe care le incaseaza autoritatile. Chiar daca s-au adus anumite precizari atat de catre prim-ministrul Emil Boc, dar si de catre alti responsabili guvernamentali cu privire la nivelul taxei, cuantumurile exacte nu au fost inca facute cunoscute, precizandu-se ca tabelele cuprinzand taxele se vor publica in Monitorul Oficial, ca anexa la O.U. care stabileste noua taxa auto. Mentinerea taxei la un nivel mare pentru posibilitatile romanilor are o explicatie cat se poate de simpla acum, in opina guvernantilor, respectiv, potrivit Ministerului Mediului, masinile de mana a doua aduse de afara au crescut de trei ori numarului autovehiculelor vechi aduse si inmatriculate in Romania. Dintre acestea, peste jumatate sunt masini mai vechi de zece ani, masini care au un puternic impact asupra poluarii mediului, in anul 2008 fiind inmatriculate, pentru prima data, mai multe masini vechi decat noi, e vorba de 300.000 de masini second-hand, astfel ca in decembrie anul trecut s-a ajuns in situatia ca la o masina noua sa se inmatriculeze patru masini vechi, ceea ce inseamna o deterio