CU PUTINA vreme în urma am fost invitata de una dintre profesoarele Liceului de Coregrafie „Floria Capsali“, doamna Anca Tudor, sa asist la ora deschisa tinuta de coregraful si pedagogul italian Gerardi Massimo, la sfârsitul unui stagiu de doua saptamâni, în care lucrase cu elevii din ultimii ani ai liceului, familiarizându-i cu metode moderne de miscare. Sigur ca doua saptamâni este o perioada mult prea scurta pentru asimilarea deplina a unui nou stil de antrenament si de miscare, dar rezultatul este totusi remarcabil. În primul rând profesorul, care a lucrat nonstop alaturi de elevi, urmarindu-i concomitent si corectându-i vreme de peste trei ore, avea el însusi o plastica admirabila si, în acelasi timp, o rabdare si o capacitate de a cere si de a obfine de la elevi modulate dorite, proprii unui veritabil pedagog. Interesanta era apoi metoda sa mixta, conceputa de el dupa cincisprezece ani de colaborare cu o serie întreaga de coregrafi din zona central si nord europeana, dar si americana, având ca punct de pornire, dupa cum singur afirma, metoda José Limón (dansator, coregraf si pedagog american, de origine mexicana, traitor între 1908 si 1972). §i, în fine, castigul pe care 1-au avut elevii învatand un nou mod de luare în posesie a propriului corp, cu noi posibilitati de articulare al lui, în spafiu si la sol, constituie un beneficiu enorm pentru viitorii artisti ai scenei. Un astfel de stagiu, conceput ca o etapa de perfectionare, ar fi prins bine si profesionistilor, din oricare domeniu al dansului, de la clasicieni la artistii de dans contemporan. Interesându-ne apoi cum s-a ajuns la solicitarea acestui profesor, am aflat si cui i se datoreaza posibilitatea financiara a angajarii lui temporary pentru elevii liceului de Coregrafie - lui Razvan Mazilu si inrfiativei acestuia, unice în România, de a ajuta scolile de coregrafie din toata tara. Într-o perioada