Divizia locala a producatorul ceh de vitamine si suplimente nutritive Walmark mizeaza in acest an pe o crestere a cifrei de afaceri de 12-15%, comparativ cu nivelul de circa 63 mil. lei raportat in 2008.
Walmark marcheaza astfel o incetinire a ritmului de crestere de la 20% in 2008.
"Principalii factori care vor influenta cifra de afaceri din acest an sunt evolutia cotatiei euro/leu, mediul de distributie din Romania, nivelul consumului individual datorat crizei care incepe sa se resimta in Romania", a spus Catalin Vicol, directorul general al Walmark Romania.
El a precizat ca pentru atingerea acestor tinte, compania a demarat inca din 2008 o restructurare a businessului.
"Pentru a ne realiza obiectivele propuse in conditiile economice actuale, am inceput inca din 2008 o reorganizare a modului de business, pornind de la restructurarea unui numar de angajati. Pentru a obtine o eficienta sporita si a limita eventuale scurgeri de bani, am decis inchiderea unui departament auxiliar de sustinere a vanzarilor. Astfel, de la 73 de angajati, am ramas in prezent cu 63, iar in curand numarul acestora va scadea sub 60 de persoane", a explicat Vicol.
Cele mai vandute produse Walmark din 2008 sunt ArtroStop (protectia articulatiilor), care a generat 20-23% din cifra de afaceri, GinkoPrim (pentru imbunatatirea circulatiei sangelui in membre) si Minimartieni.
Potrivit datelor furnizate de reprezentantii companiei, Walmark este liderul pietei locale de suplimente alimentare cu o cota de piata de 21,7% in 2008, in timp ce tinta pentru acest an este atingerea unei cote de piata de 25%.
"Daca in anii precedenti cheltuiam in medie circa 4 milioane de euro pentru publicitate, in 2009 vom investi cel mult 3,5 milioane de euro in acest segment. Motivatia este una simpla: traversam un an de criza si orice investitie comporta riscul de a nu putea fi re