O tanara artista franceza care isi spune Printesa Jihab (PJ) recurge la o formula de protest inedita pentru a-si promova principiile: "jihab-izeaza" reclamele stradale, pictand valuri si chador-uri pe imaginile dezgolite ale fotomodelelor.
Printesa Jihab vrea sa impinga astfel granitele culturale. Putine reclame scapa de spray-ul negru al artistei, noteaza publicatia online Muxlim.
"Printesa Jihab stie ca L'Oreal si Dark & Lovely au ucis-o incetul cu incetul. Cu spray-ul de vopsea si cu markerul negru, ea este hotarata sa jihab-izeze reclamele. Chiar si Kate Moss este o tinta.
In timpul zilei, PJ poarta un val alb, simbol al puritatii. Noaptea, valul ei negru este expresia luptei razbunatoare pentru o cauza", spune chiar Printesa Jihab pe site-ul ei, princesshijab.org.
In galeria online a "jihab-izarilor", fotomodelele "lejer" imbracate au fost echipate de PJ cu valuri care le lasa la vedere doar ochii, si cu chador-uri, care le ascund trupurile.
Pana si Cenusareasa lui Disney, dansand cu printul sau, a primit o doza de vopsea neagra peste plete si imbracaminte. Aceasta actiune a starnit mania atat a musulmanilor cat si a altor credinciosi.
Printesa Jihab a explicat ca aceasta campanie a ei nu mazgaleste strazile din Paris pentru ca ar face "arta de dragul artei". In schimb, reprezinta o parte din ceea ce ea numeste "propuneri artistice pentru o idee mai globalizata".
Ea urmareste de fapt sa declanseze o "miscare anti-publicitate", in incercarea de a lupta cu consumismul sexist prin expunerea imaginilor femeilor la "tratamentul jihab".
Tanara artista de "gherila stradala" sustine ca nu este implicata in nici o miscare religioasa sau politica, si nici nu lucreaza pentru vreun grup de lobby, ci actioneaza din pura convingere, manata de "lupta artistica".
O