Guvernul britanic a prezentat ieri scuze in legatura cu un proiect pedagogic ce ii incurajeaza pe elevi sa se puna in situatia autorilor atentatelor de la Londra, din iulie 2005, informeaza France Presse. Guvernul considera inadecvat acest proiect, pus la dispozitia profesorilor pe site-ul oficial al Ministerului Educatiei si Familiei, printre alte instrumente pedagogice destinate luptei impotriva extremismului. "Desi acest instrument nu incearca in nici un caz sa justifice sau sa scuze teribilele evenimente de la 7 iulie 2005 si are ca scop educatia impotriva extremismului violent, recunoastem ca el ar putea fi nepotrivit pentru invatamantul scolar", a declarat un purtator de cuvant al ministerului.
Acest proiect fusese elaborat de consiliul municipal din Calderdale, in West Yorkshire, comitat din nordul Angliei, de unde proveneau cei patru autori ai atentatelor de la 7 iulie 2005. El sugera elevilor sa pregateasca o scurta prezentare a atentatelor de la 7 iulie, din punctul de vedere al atacatorilor sinucigasi. Acesta le mai propunea sa realizeze o abordare a atentatelor si din punctul de vedere al musulmanilor britanici, asiaticilor care nu sunt musulmani care locuiesc in Marea Britanie si a altor britanici. "Radicalii, extremistii si fundamentalistii au caracteristici diferite. Noi vrem sa aflam de ce oamenii devin extremisti. Este bine? Este rau? Este justificat?", a explicat Sail Suleman, responsabilul acestui proiect. Atentatele de la 7 iulie 2005 din mijloacele de transport in comun din Londra s-au soldat cu 56 de morti, printre care si cei patru atacatori sinucigasi, si peste 700 de raniti.
Guvernul britanic a prezentat ieri scuze in legatura cu un proiect pedagogic ce ii incurajeaza pe elevi sa se puna in situatia autorilor atentatelor de la Londra, din iulie 2005, informeaza France Presse. Guvernul considera in