Jocurile video si filmele violente ii determina pe consumatori sa fie mai insensibili la suferinta celorlalti, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii americani si publicat in revista Psychological Science, informeaza France Presse. "Aceste studii demonstreaza clar ca expunerea la medii violente diminueaza altruismul", a declarat Brad Bushman, profesor de psihologie la Universitatea din Michigan si coordonator al studiului, alaturi de profesorul Craig Andreson de la Iowa State University. Un esantion de 320 de studenti, impartiti in doua grupe, au fost testati dupa ce au jucat timp de 20 de minute un joc video violent, in timp ce alti studenti au jucat alt fel de joc, non-violent.
Cateva minute dupa terminarea jocurilor, ambele grupe au fost martorele unui conflict violent, din care nu auzeau decat zgomote si, la finalul caruia, unul dintre protagonisti era indurerat si plangea. Studentii care au jucat jocurile violente au avut nevoie de mai mult timp pana sa acorde atentie si ajutor victimei - 73 de secunde - comparativ cu celalalt grup, care a reactionat aproape imediat - 16 secunde. O parte dintre cei care au jucat jocurile violente nici macar nu au observat conflictul. In cadrul unui alt studiu, 162 de tineri au fost pusi fata in fata cu o femeie, prezentata ca fiind ranita. Jumatate dintre tineri urmarisera anterior o secventa violenta dintr-un film, in timp restul iesisera din sala la secventa respectiva. Persoanele care nu au asistat la scena violenta au sarit, intr-o proportie mai ridicata, in ajutorul femeii ranite. Potrivit cercetatorilor, expunerea la continuturi si jocuri violente determina o desensibilizare psihologica, incetinind ritmul cardiac si conductibilitatea electrica a pielii in timpul vizionarii unor scene violente sau la scurt timp dupa.
Jocurile video si filmele violente ii determina pe cons